Obchodní plán krok za krokem

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Článek shrnuje základy vytváření efektivního obchodního plánu pro malé firmy.

- Specifikujte cíle a zaměření vašeho obchodu. Nejdříve je třeba specifikovat důvod, proč zakládáte podnik. Určete si krátkodobé a dlouhodobé cíle. Snažte se využít všechny příležitosti, které vidíte na svém trhu.

- Rozpoznávejte hrozby. Sepište si všechny možné hrozby, o kterých se domníváte, že by mohly vytvářet překážky na vaší cestě k úspěchu. Pro každou si připravte řešení, které ji přinejmenším minimalizuje. Připravte si také předem plány pro uchování obchodních tajemství.

- Připravte si „plán B“. Počítejte s tím, že mohou nastat neočekávané okolnosti, jako je úmrtí v rodině, nehoda apod. Pak je třeba mít plán, jak udržet chod firmy v rámci omezených možností.

- Specifikujte rozsah svých produktů a marketingový plán. Bude třeba, abyste poskytli přehled svých produktů a služeb, které chcete nabídnout zákazníkům. S tím souvisí i marketingový plán, včetně toho, jak chcete bojovat s konkurencí.

- Sestavte finanční plán. Specifikujte, jakým způsobem si zajistíte peníze na start firmy a její chod, dokud se neprosadí. Plánujte také financování pro případ krizí.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Štítky: Řízení firmy

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace