Nové strategické plánování

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Jednostrannému strategickému plánování, které není ničím jiným než řízeným pochodem vojska do nejisté budoucnosti, odzvonilo. Jeho místo dnes zaujímá přístup založený na spolupráci, který je mnohem přirozenější a vidí plánování jako akční cyklus zahrnující vývoj, realizaci i hodnocení celé strategie. Plánování bylo doposud věnováno jen málo prostoru pro experimentování a to je nyní podle odborníků třeba změnit. Změny lze dosáhnout například pomocí následujících tipů:

- Vytvořte přesvědčivou vizi. Společnost **Disney** ji vidí například v tom, činit lidi šťastnými.
- Posuňte se od řízení výsledky k řízení pro výsledky. Zaveďte například metodu Balanced Scorecard.
- Rychle vytvořte koncept strategického plánu.
- Vytvořený pán zveřejněte. Umístěte jej na stěny a do počítačů zaměstnanců.
- Zajistěte, aby plán zaměstnance povzbuzoval.
- Vytrvejte, nepodléhejte názorům panikářů, kteří vám nedůvěřují.
- Zajistěte, aby proces vývoje a uplatňování plánu pokračoval.
- Buďte vždy sami sebou, jedině pak vás zaměstnanci přijmou jako vůdce.
- Uvolněte se a užijte si trochu legrace.

Strategické plánování nemusí být vůbec nudné ani složité. Již Aristoteles řekl: „To, co se musíme naučit dělat dříve, než to budeme umět se naučíme tím, že to budeme dělat.“ Přesně na tomtéž principu pak funguje strategické plánování.

**Datum vydání:** III/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace