Neříkejte, že vaše firma nepotřebuje změnu

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Moderní podnikání si žádá přizpůsobivost, neustálé provádění změn. Inovačním snahám na firemní půdě však stále stojí v cestě řada překážek. Kromě konkurence jmenujme zejména nedostatek času a peněz. Stejné důvody však jsou paradoxně i důvody k nutnému provádění změn. Změnám se tedy vyhýbat nelze. Lze je jen provádět – úspěšně či nikoli. Firma, která chce své vnitřní změny provádět opravdu úspěšně by se proto měla řídit několika základními doporučeními, aby díky inovacím maximalizovala svůj zisk a minimalizovala rizika. Článek taková doporučení shrnuje do jedné velké rady: Je třeba nejprve definovat konkrétní překážky realizace inovačních snah, pak teprve přistoupit k samotné realizaci.

Konkrétními překážkami v tomto smyslu nejčastěji bývá upřednostňování vlastního názoru před reálnými ukazateli a přílišná důvěra ve vlastní zkušenosti z praxe. Překážkou je však i riziko, že firma investuje svůj drahocenný čas a energii do inovačních snah, které ve skutečnosti ani nebudou korespondovat s celkovým posláním firmy. Stejně tak je tomu i s tím, že inovační snahy mohou vyústit ve špatné řízení chodu firmy a způsobit nemalé ztráty finanční i jiné.

Zaměstnanci firmy by si proto měli uvědomit, že nemá smysl skrývat své inovační nápady, pouze je třeba diskutovat o nich v souvislosti s firemními cíli a politikou. Neměli by samozřejmě ani podceňovat své zkušenosti z oboru, které jim v jejich inovačních snahách do značné míry určují směr. Své znalosti a dovednosti by měli sdílet s kolektivem a vytvářet tak kolektivně efektivní podnikové změny. Efektivní změny nemohou bez vzájemné komunikace a sdílení znalostí nastat. Nejdůležitější je v této souvislosti firemní spolupráce, kreativita a tvořivost zaměstnanců na všech úrovních.

**Datum vydání:** XII/2002
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace