HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Měření investiční návratnosti CRM je ošemetná záležitost

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Žádný manažer informačních technologií v současné době nepochybuje o tom, že jakákoliv investice do řízení vztahu se zákazníkem (CRM) vyžaduje důkladný podnikatelský plán. Bohužel to není jediná potíž: také měření investiční návratnosti aplikací CRM může být krajně náročné.

Studie provedená firmou **WebSurveyor** ukazuje, že plnou návratnost CRM zaznamenalo pouhých 40 procent společností. Dalších 40 procent hovoří o „určité“ návratnosti a zbylým 20 procentům se investice nevrátily vůbec.

Šéf poradenské firmy **Nextra** je přesvědčený, že investiční návratnost CRM je nejlépe měřit v krátkodobých přírůstcích na konkrétních projektech. Z hlediska schvalování projektu je nejdůležitější, aby byla daná činnost řízená událostmi. Podle viceprezidenta firmy **Braun Consulting** spočívá investiční návratnost CRM jak ve snížení nákladů, tak ve zvýšení zisků.

**Datum vydání: VIII/2001**
Zdroj: CRM Daily - americký portál věnovaný CRM a knowledge managementu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace