Kontext práce: proč a pro koho

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Máte pocit, že se vaši zaměstnanci neangažují? Možná jim chybí smysl. Ve snaze zajistit stále vyšší produktivitu a lepší komunikaci manažeři často zapomínají na vytváření kontextu. Příliš se zabývají tím, aby zaměstnancům sdělovali, jak co dělat, že zaměstnanci nakonec nevědí, proč danou práci dělají a pro koho je určena. Právě tento kontext je ale důležitý pro to, aby zaměstnanci znali perspektivu své práce ve firmě jako celku.

Myšlenka vytváření kontextu není ničím novým. V USA se ji například firmy snažily realizovat prostřednictvím akciových opcí. Tato cesta se však ukázala jako neefektivní. I když akciové opce dávaly zaměstnancům legitimní podíly, nedokázaly jim ukázat jejich skutečný vliv na celkovou výkonnost firem.

V malých firmách existuje kontext zcela přirozeně. Větším a rozvíjejícím se firmám však již odborníci doporučují koncept tzv. řízení pomocí otevřené knihy (Open Book Management - OBM), který spočívá v odstraňování informačních a znalostních bariér při zachování zásad správného časování a směrování toku informací.

Pro firmy, které nemají zájem o OBM nebo manažery pracující ve velkých organizacích je základním předpokladem vytváření kontextu pochopení toho, jak veškeré práce a informace ovlivňují členy příslušných týmů. Metodika ISO 9000/9001 vysvětluje tuto situaci tak, že každý zaměstnanec má svého zákazníka. Tím je každý, kdo získává výsledky jeho práce, a pro většinu zaměstnanců tudíž kolega či nadřízený.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace