Konec obchodního partnerství nemusí být konec firmy

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Stejně jako rozchody v soukromém životě nejsou ani rozchody v podnikání nic lehkého. Situace bývá o to složitější, když hře není jen majetek, ale i děti, respektive zaměstnanci, zákazníci, dodavatelé a další lidé. Vliv nepříjemného rozpadu obchodního partnerství může být tak závažný, že ztráta dobré pověsti a důvěryhodnosti firmu zcela potopí. Jak se tomu vyhnout?

Server Management Today radí nejprve si přiznat, že váš vztah nefunguje. Nikdo z vás jistě nechce zahodit společnou tvrdou práci. Pokud se však ukazuje, že nedokážete nadále spolupracovat ku prospěchu firmy, nepřehlížejte to. Vše by se pouze zhoršilo. Čím dříve kousnete do toho kyselého jablka, tím lépe.

Pokud se vztahy s vaším obchodním partnerem vyostřily tak, že se nedokážete na ničem dohodnout, najměte si mediátora. Měl by to být někdo, komu oba věříte. Někdy může být nejlepší požádat o mediaci někoho z vrcholového vedení firmy. Dobře však zvažte, zda je to i váš případ.

Domluvte se na časovém plánu

Nacházíte se v krizi a krizovou situaci je třeba řešit urgentně. Stanovte si jasný časový plán řešení krize a držte se jej. Nedovolte žádné odkládání.

Zhodnoťte své možnosti

Ve vaší situaci máte v zásadě jen tři možnosti: odejdete vy, odejde váš partner, nebo odejdete oba a předáte firmu někomu třetímu.

Odložte emoce

Snažte se řešit vaší krizi co nejlogičtěji a nejpraktičtěji. Odložte své ego a ptejte se, kdo dokáže nejlépe obnovit důvěru ve vaši firmu a posunout vaše podnikání vpřed. Pokud jste příliš strženi emocemi, nechte se vést mediátorem.

Zapojte vedení firmy

Vaše „děti“ samozřejmě cítí krizi a velmi pravděpodobně ji vnímají déle, než si myslíte. Čím déle vnímají nejistotu, tím zranitelnější se cítí. Vy můžete nejistotu snížit tím, že je zapojíte do procesu řešení krize.

Zkuste to nejprve bez právníků

Než dojde na právní bitvu o slovíčka, snažte domluvit běžným jazykem. Právníkům a účetním byste měli předložit již určitý návrh řešení.

-kk-

Zdroj: Management Today - portál britského manažerského magazínu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace