Kdy a jak outsourcovat?

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Outsourcing může být strategickým nástrojem pro produktivnější a ziskovější firmy, pokud jej dokážou správně využít jako výhodu. Měly by vycházet z následujících kritérií.

- Daná aktivita není ústřední pro generování zisku firmy nebo konkurenčního úspěchu.

- Jde o rutinní práci, která firmě ubírá hodnotný čas a energii.

- Jde o úkoly, které jsou jednorázové nebo se opakují v cyklech.

- Je levnější zajišťovat dané aktivity externě než interně.

- Danou aktivitu lze interně vytvářet levněji, ale ubírá důležité zdroje, které mohou lépe posloužit jinde.

- Vyžadované dovednosti jsou příliš specifické, takže je nepraktické, aby se jim věnoval pravidelně interní zaměstnanec.

- Nejde o aktivitu, kterou zaměstnanci dělají rádi.

Když se rozhodnete pro outsourcing, držte se těchto tipů:

- Připravte se. Požádejte firmy ve vašem okolí o doporučení kvalitních partnerů a podívejte se na Internet, abyste získali lepší přehled o nabízených službách. Zajímejte se o reference.

- Vyberte kompatibilní firmu. Měla by rozumět vašim potřebám a nabízet případné úpravu smluv, nastanou-li neočekávané změny.

- Zaveďte standardy, které očekáváte. Outsourcing vás připraví o přímou kontrolu nad danými úkoly. Proto je třeba, abyste nového partnera předem seznámili se svými standardy, zejména v oblasti výkonnosti. Zaveďte je také do smlouvy.

- Zajistěte pravidelnou komunikaci. Rozvrhněte pravidelné schůzky, abyste zůstali v obraze a případně mohli diskutovat o problémech.

- Zajistěte pojištění pro případ nehod. Zajistěte záložní systém pro případ, že outsourcing nevyjde.

-kk-
Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace