HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Jaký význam má prognostika pro činnost servisní organizace

Servisní organizace mají stále více důvodů hledět do budoucnosti. Informace, které napoví o možném chování zákazníka v budoucnosti, mohou mít v určitých případech větší váhu než aktuální objednávky.

Problém však tkví v tom, že izolovaná snaha o formulaci prognózy nemá pravděpodobně šanci na úspěch. O budoucí efektivitě nám například mnoho neřekne pouhá informace o předpokládané poptávce: zde budeme potřebovat také údaj o počtu zaměstnanců.

Dále je třeba vědět, že předpovídání pro účely zajištění služeb není pouze otázkou číselných hodnot, ale také úlohy, jakou v servisní skupině hraje management. Vyšší zodpovědnost s sebou nese vyšší riziko a chybný úsudek může vést k utopení nákladů. Servisní organizace nemají příjmy z majetku a za přílišnou nevázanost tedy bývají trestány dvojnásobně.

Komplexní prognóza může určit nedostatky v dovednostech, nedokáže však zabránit prudkým výkyvům ve stavu pracovní síly. Prvořadým přínosem přesné prognostiky je schopnost omezovat velké prodlevy v dodávce. Pracovníkům „v terénu“ může kvalitní prognóza ušetřit mnoho času.

Softwarové nástroje pro předpovídání a plánování činnosti servisních týmů nabízejí společnosti **Oracle**, **Siebel** a **PeopleSoft**. Integrace komplexního analytického plánu do struktury organizace však není ani tolik záležitostí matematických modelů, jako spíše myšlenkového postupu.

**Datum vydání: X/2001**
Zdroj: Destination CRM - americký sever věnovaný CRM a KM
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace