Jak získat talentované lidi v konkurenci Googlu, Applu a Amazonu

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Firmy, pro které chtějí pracovat mladí lidé i zkušení odborníci, mají obvykle image velmi autentických a transparentních organizací. Firemní kultura je totiž to, co od sebe konkurenční společnosti odlišuje nejvíc. Například kultura ve společnosti Salesforce.com je, podle jednoho z jejích předních manažerů, budována s důrazem na inovace, důvěru a týmový úspěch. Její zaměstnanci potom rádi sdílejí své dojmy se svými přáteli a známými.

Většina menších firem, které se snaží získat talentované pracovníky, pravidelně sdílí příběhy na svém blogu a komunikuje také pomocí videí a obrázků. A jaké další tipy mají k tématu získávání talentů manažeři s dalších společností, které si i v konkurenci velkých firem vedou dobře? Pracovníci firem, jako jsou NBCUniversal, Lululemon Athletica nebo Vmware doporučují na webu Open Forum následující:

Podporujte růst svých zaměstnanců a najímejte podle jejich doporučení

Každý zaměstnanec by měl být koučován. Kouč by ho měl vést k tomu, jak na své pracovní pozici může být lídrem a pomáhat tak vést ostatní. Zaměstnanci si také vybírají podřízené, kterým pak pomáhají v rozvoji – pomáhají tak vychovat své nástupce pro případ, že by byli povýšeni nebo přeloženi do jiného týmu. Doporučení zaměstnanců jsou využívána pro nábor nových pracovníků, protože výjimečně schopní pracovníci znají obvykle stejně dobré pracovníky.

Síla značky závisí na zaměstnancích

Klíčovým prvkem značky, která upoutá talentované lidi, je nadšení jejích zaměstnanců. Jistota podpory a důvěry mezi členy pracovních týmů musí být vidět a musí být skutečná, ne jen proklamovaná. Pouze za takových podmínek totiž bude každý jednotlivý pracovník usilovat o společný úspěch značky, tedy o úspěch svůj stejně jako o úspěchy ostatních spolupracovníků.

Úspěšné společnosti se nebojí socializovat

Nejde o to vysílat líbivé vzkazy skrze sociální média, ale o to skutečně s lidmi komunikovat. Zmíněné firmy si pěstují své komunity, ze kterých do nich pak nastupují talentovaní pracovníci. Aktivní naslouchání a skutečné výměny názorů jsou klíčem k vybudování takové aktivní komunity. Týmy často diskutují s kandidáty o relevantních problémech. Tyto diskuze pak mění zaměstnance na ambasadory dané značky.

-jk-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace