Jak získat moc v organizaci

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Každodenní chod formální organizace typu obchodní společnosti nazýváme kancelářskou politikou. K tomuto termínu se úzce váží dva termíny další – konkurence a moc. Zatímco konkurenci definujeme jako boj o povýšení, zdroje, uznání a podobně, moc se tak jednoduše definovat nedá. Článek o moci hovoří jako o schopnosti prosadit si věci vlastním způsobem navzdory možnému nesouhlasu okolí. Mocným se pak v organizaci může člověk stát hned několika způsoby:

- na základě formální pozice v podnikové hierarchii,
- na základě spojení s jinou vlivnou osobou,
- na základě nevšedních technických dovedností,
- na základě kontroly nad vzácnými zdroji (např. penězi),
- na základě podpory mocných spojenců (externích či interních),
- na základě vlastní osobnosti, charismatu nebo interpersonálních dovedností.

**Datum vydání:** VI/2003
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace