Jak udělat dojem na zaměstnavatele či investora

Vstupujete-li do světa byznysu nebo na trh práce, měli byste počítat s tím, že lidé, s nimiž se setkáte, pravděpodobně uvažují jinak než vy. Musíte se s nimi proto naučit komunikovat tak, aby nedošlo k nedorozumění, která vás mohou poškodit.

Lidé, kteří budou rozhodovat o vašem přijetí do práce nebo o financování vašeho podnikání, vám nedají druhou šanci vysvětlit, co jste vlastně chtěli říci. Musíte se proto umět prezentovat tak, abyste udělali dobrý dojem hned napoprvé. Jak na to nám dnes poradí oblíbený autor manažerských doporučení na serveru Entrepreneur.com Steve Tobak. Začněme u sociálních sítí.

Pozor na příliš mnoho titulů

I když jste držiteli několika akademických titulů, na sociálních sítích je vynechte. Platí to i pro LinkedIn. Mohlo by to působit příliš okázale a hloupě. Prezentujte se jednoduše svým jménem. Tituly si nechte do životopisu.

Pište spisovně

Jen či dva překlepy se ještě dají odpustit. Vaše e-maily, webové stránky, profily na sociálních sítích, komentáře a další dokumenty by však neměly vypadat, jako by je psal někdo negramotný. Nebuďte jedním z těch, kteří neumějí správně napsat ani své vlastní jméno.

Nevymýšlejte si manažerské názvy pozic

To, že máte profil na sociální síti a chcete začít podnikat nebo za sebou máte jen první podnikatelské krůčky, vás ještě neopravňuje k tomu, abyste si do kolonky svého povolání napsali „CEO“ nebo „sériový podnikatel“. Stručně a jasně, je to lež. Nesnažte se také upoutat pozornost nesrozumitelným žargonem.

Pamatujte, že méně je často více

Není třeba, abyste se v životopisu, v profilu na sociální síti nebo dokonce v obchodních nabídkách rozepisovali o svém náboženském vyznání, politické nebo sexuální orientaci či všech pracovních pozicích, které jste vykonávali od střední školy.

Nebuďte sarkastičtí

Na začátku nového podnikání nebo kariéry není sarkasmus na místě. Většina lidí jej nepochopí. V online i osobní komunikaci byste měli raději být přirození, přímí, profesionální a důvěryhodní.

Více o budování osobní značky si můžete přečíst v našich předchozích článcích:

Jak si vybudovat osobní značku na internetu

3 kroky k upoutání pozornosti headhunterů

10 překvapivých rad, jak používat LinkedIn

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace