Jak si najmout vlastního šéfa

Vytisknout

Většina lidí zakládá vlastní firmu proto, aby mohla být svým vlastním šéfem. Brzy však zjišťují, jak je obtížné vše řídit sám a provádět všechna rozhodnutí – zejména když v dané věci nemají dostatek zkušeností. Podnikatel má stejné právo být šéfem všeho jako delegovat úkoly důležité pro chod firmy. Například začínající podnikatel, který nemá zkušenost s administrativou nebo vůdcovstvím, by měl o přijetí „šéfa“ velmi vážně uvažovat.

Neznamená to vzdát se kontroly nad vlastní firmou. I samostatný podnikatel bez zaměstnanců si může najmout ředitele, který bude řídit provoz firmy, zatímco on bude mimo firmu řešit obchodní záležitosti. V podstatě jde o to, aby podnikatel mohl věnovat nejvíce času tomu, co umí nejlépe. Jak si tedy najmout šéfa?

- Znejte své cíle. Nemůžete najímat ředitele, aniž byste věděli, kam vaše firma směřuje. Sdílejte s ním svou dlouhodobou strategii.

- Zajímejte se o osobnost. S ředitelem, kterého najmete, byste měli v první řadě vycházet. Ujistěte se, že vaše osobnosti i obchodní filozofie nejsou v rozporu.

- Mluvte se zaměstnanci. Zaměstnanci vám mohou poskytnout zajímavou zpětnou vazbu. Než najmete ředitele, umožněte zaměstnancům, aby se s ním setkali a podělili se o své názory.

- Ptejte se. Prověřujte reference uchazečů, mluvte s bývalými zaměstnavateli. Ideální je pohovořit si i bývalými podřízenými či klienty vašeho potenciálního ředitele.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Morebusiness.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace