Jak poznáte, že vaše firma stagnuje?

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Všichni podnikatelé se děsí zlomového momentu, kdy se čísla najednou zastaví a začnou postupně klesat. I pomalejší pokles může značit začátek konce i pro sebeúspěšnější firmu. O to horší situace nastává, pokud v období růstu sejmete nohu z plynu a propásnete příznaky blížící se krize.

Server Open Forum identifikoval šest signálů varujících před problémy na obzoru. Pokud se tedy hrajete náročnou business hru podle některého z následujících scénářů, nemůžete se vůbec divit, pokud se záhy dostanete s firmou do útlumu.

1. Nemáte konkrétní, měřitelné cíle změn a zdokonalování vašeho podnikání.

2. Firma nemá jasnou vizi, která začíná na vrcholu a protíná celou firmu až k jejím základům. (Věřte, že v těžkých časech potřebujete maják, podle kterého se budete orientovat.)

3. Neděláte pravidelné analýzy zákaznického portfolia, konkurence a okolního prostředí a vaše inovační strategie jsou jen reakcí na situaci, nikoliv anticipací.

4. Z vašich procesů se stala rutina, kterou opakujete denně, týdně, měsíčně…

5. Za několik posledních měsíců nebo rok se výkaz zisků a ztrát příliš nezměnil.

6. Noví zákazníci se k vám nehrnou.

7. Příspěvky na vašich webových stránkách se datují několik měsíců nazpět.

8. Neuvedli jste už delší dobu žádný nový produkt nebo službu na trh.

9. Vaše nedávná rozhodnutí byla založena více na emocích než na objektivitě.

Pokud se vám předcházející situace zdají povědomé, pak vězte, že ne vždy musí po dosažení vrcholu následovat postupný úpadek. Je na čase začít novou etapu růstu… Změny však potřebují čas, který nejvíce zabere nový strategický plán, změna procesů a často i nově příchozí zaměstnanci, kteří přinesou čerstvé myšlenky do firmy.

Jakmile uvidíte oživení firmy na obzoru, můžete se domnívat, že se záhy vše srovná, každopádně neustále musíte hlídat všechny klíčové indikátory výkonnosti. Příliv nových zákazníků ještě neznamená absolutní výhru, pokud ti dosavadní ubývají. Navíc se klíčové indikátory liší mezi jednotlivými společnostmi a tedy i křivky růstu a poklesu mohou mít rozdílné tendence.

-bn-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace