HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Interní komunikace je základ

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Vnitrofiremní komunikace hraje zásadní roli v oblasti marketingových strategií. Čeští zaměstnavatelé si začínají uvědomovat, že právě tato složka může být rozhodující konkurenční výhodou i v boji o zaměstnance. PhDr. Milan Mikuláštík, Ph.D. zdůrazňuje při vytváření vnitrokomunikační strategie psychologické postupy. Vnitrofiremní komunikace je podle něho komunikační sítí, která umožňuje samotnou existenci organizací.

V době mohutného přílivu informací a dat je třeba komunikovat maximálně přesně a srozumitelně. Jen kvalitně informovaný zaměstnanec může podávat dlouhodobě špičkové pracovní výkony. Každý management by se proto měl soustředit na dostatečnou úroveň informovanosti svých zaměstnanců o firemních cílech, záměrech a perspektivách dalšího rozvoje. D“dožité je vědět, že komunikaci uvnitř firmy lze rozdělit na několik různých typů:

- Standardizovaná nebo nestandardizovaná. Do první skupiny patří oběžníky, porady, podnikové dopisy nebo výroční zasedání . Tento způsob komunikace má svá jasná pravidla. Nevýhodou je sterilita této komunikace, která může zaměstnance stavět do role pasivních posluchačů. Proto je třeba správně využívat i komunikace nestandardizované. Do té patří neformální pohovory, rozhovory , ale pomluvy . Zde je třeba vždy oddělit realitu od snahy o nekorektní vyřizování osobních účtů.

- Tváří v tvář a písemná (formální). Osobně komunikují hlavně starší manažeři a zaměstnanci, kterým nechybí zdravé sebevědomí a pracovní jistota. Pro svoji otevřenost je komunikace tváří v tvář výhodnější než písemná, při níž je obtížné překonat formální odstup.

- Vertikální, resp. horizontální. Vertikální řízení firem, které u nás stále převládá, staví na komunikaci směrem odshora dolů. Omezuje se na předávání úkolů a příkazů zaměstnancům na poradách, nástěnkách apod. Nevýhodou je nedostatek zpětné vazby.

Manažeři by se měli v komunikaci se zaměstnanci vyvarovat povýšenosti a arogance. Ve vyspělých zemích je cílem vnitrofiremní komunikace větší míra spoluúčasti, zainteresovanosti a seberozvoje zaměstnanců. Každý zaměstnanec by měl přesně znát svou roli ve firmě a také to, kam celá firma směřuje.

-kk-

Zdroj: Marketingové noviny - články a zajímavosti z oblasti obchodu a marketingu
Štítky: Firemní kultura

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace