Hrdi na svůj podnik - Program firemní etiky

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Nedávné události kolem Enronu způsobují zvýšený zájem o otázky obchodní a firemní kultury. Mnoho z nás se ptá, jak je na tom po této stránce právě naše firma. Managementy podniků se chtějí ujistit, že je dodržují všechny zákonné požadavky, a zavádějí proto program podnikové etiky, který má za úkol tyto problémy ošetřit. Zlepšení firemní etiky může přinést společnosti mnoho prospěchu. Především je to obraz organizace v očích veřejnosti – zveřejněním hodnot, jež zastává, zvyšuje serióznost, a tím i přitažlivost pro investory.

S tím souvisí i prevence soudních sporů se zaměstnanci – většina pracovníků se nejprve snaží své požadavky řešit v rámci podniku. Teprve jsou-li ignorováni, obrací se na advokáty. Vysoká etika prostupující všechny stupně společnosti zvyšuje důvěru personálu v management. Jednou z nejvýznamnějších příčin vysokých nákladů je fluktuace, ale plat bývá zřídka důvodem, proč lidé podnik opouštějí. Pokud společnost začlení etické hodnoty do své kultury, zvýší se kvalita produktů díky tomu, že i zaměstnanci se na tyto hodnoty soustředí, což zákazník pozná. A nakonec, ale neposlední řadě – pokud jde společnost příkladem, stává se na trhu viditelnější, určuje standard.

Jak vytvořit etické prostředí v podniku? Nejprve je nutno srovnat stav současný s tím, který by byl žádoucí. Zainteresovat služebně starší manažery do projektu je klíčovým faktorem úspěchu. Poté je čas vypracovat konkrétní plán reprezentující hodnoty, vymezené v předchozí fázi – určit principy a prostředky, jak zlepšení etiky dosáhnout a seznámit s ním všechny pracovníky a zainteresované strany. Následuje vlastní zavádění změn – otevřenost a častost komunikace jsou velmi důležité. Po čase je vhodné zhodnotit úspěšnost a v případě potřeby udělat úpravy. Je-li dosaženo požadované úrovně, je také nutné ji posléze udržet.

**VIII/2002**
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu
Zobrazit přehled článků ze zdroje The CEO Refresher

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace