Emoční inteligence pomáhá vyvarovat se přešlapů na sociálních sítích

Zaměstnanci na všech úrovních dnes musejí umět komunikovat se svými spolupracovníky správným způsobem. Tím se liší dnešní pracovníci od generací ze začátku minulého století. Nezbytností je vhodně komunikovat jak verbálně, tak psaným textem. Emoční inteligence je takto zásadní proto, protože dnes úspěch téměř každého z nás závisí na tom, jak dobře pracují ostatní členové našeho týmu.

Pokud jde o sociální média, ta jsou novým důležitým faktorem, který rozhoduje o úspěchu firmy. Kde chybí emoční inteligence, tam díky sociálním sítím a médiím hrozí závažné škody celé firmě, varuje web management.about.com.

Rizika sociálních médií: Nedostatek emoční inteligence je hazard

Neuvážené aktivity a komentáře vašich zaměstnanců, kteří nemají emoční inteligenci dostatečně rozvinutou, mohou vaši firmu poškodit. Dnes existuje mnoho sociálních médií, díky kterým mohou být případná pochybení šířena s mnoha jinými uživateli virálně. To případný negativní dopad může zesílit a znásobit. Má to i lepší stránku – možnost okamžitě vyslat své sdělení či komentář mnoha lidem vám může pomoci ustavit se jako expert ve vašem odvětví. Můžete se stát i myšlenkovými vůdci v některé oblasti, stejně tak mohou i vaši zaměstnanci. Tato okamžitá publicita samozřejmě znamená i riziko. Stačí jeden špatně načasovaný post nebo tweet a okamžitě se ocitnete pod palbou rozhořčených uživatelů. Virálně se šířící tweety stály místo už mnoho lidí. Špatně uvážený komentář tak má dostatečný potenciál pro to, aby rozpoutal naprosté peklo.

Nová a důležitá schopnost: Seberegulace online

Tým, který se skládá z několika pracovníků vyznačujících se silnou emoční inteligencí, může dokázat zázraky co se veřejného obrazu vaší firmy týče. Když budou mít na starosti kontakt s vašimi zákazníky právě takoví lidé, budou vaši zákazníci s vaší firmou spokojeni. Protože právě zaměstnanci, kteří s nimi ať už osobně nebo přes psaný text komunikují, pro vaše zákazníky představují firmu. Sami jistě znáte call centra – jeden pracovník dokáže uchlácholit vzteklého klienta tím, jak je chápavý, zatímco druhý se naštve a v návalu vzteku zavěsí. Rozdíl v zákaznické zkušenosti je očividný. Zaměstnanci s vysokou emoční inteligencí prostě vědí, jak neeskalovat konflikt a předcházejí tak možným ztrátám.

Konkrétní tipy na rozvoj emoční inteligence najdete v našich předchozích článcích 6 kroků k vyšší emoční inteligenci a Sedm "ne" emoční inteligence .

-jk-

Zdroj: About Management - část amerického portálu About.com věnovaná managementu
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace