Co (ne)říkat investorům

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Zaujmout potenciálního investora do té míry, že si s vámi sjedná schůzku, je velmi náročné. Řadě podnikatelů se však stává, že stejné úsilí již nedokáží věnovat přípravě na tuto schůzku. A to je velká chyba, typický příklad promarněné šance. To, že je vás investor ochoten vyslechnout, zdaleka neznamená, že s vámi chce spolupracovat.

Jak se tedy správně připravit? Neopakujte chyby, které už udělali mnozí před vámi. Na následující zbytečné chyby, kterých se podnikatelé dopouštějí, když předstoupí před investory, upozornil server Entrepreneur.com.

1. Musíte vědět, s kým máte tu čest

Nadšení ze schůzky často zaslepí podnikatele natolik, že si zapomenou zjistit, komu vlastně budou prezentovat své podnikání. Vždy byste měli vědět, čím se daný investor zabývá, do jakých projektů investuje. Zjistěte si, do čeho ve vašem odvětví investoval v poslední době a přemýšlejte, proč by jej měla zajímat právě vaše nabídka.

2. Nespoléhejte na prezentaci

Připravit si prezentaci, která poutavě představí vaše podnikání, je dobrý nápad. Pokud vás však investor přeruší a začne klást otázky, nesnažte se nutně vracet k naučené řeči nebo k promítání připravených ukázek. Odpovídejte na otázky a veďte konverzaci, nikoli monolog.

3. Netvrďte, že nemáte konkurenci

Vždy existuje nějaká konkurence. Pokud budete tvrdit opak, ztratíte investorovu důvěru. Pečlivě si připravte průzkum konkurence. Musíte vědět, jaké alternativy na trhu má k dispozici váš zákazník a proč by měl změnit své chování tak, aby začal využívat právě vaše produkty.

4. Pozor na nepodložené odhady

Investora zajímají tvrdá data. Chce vidět, jak chcete dosáhnout zisku a jak velký ten zisk bude. Pokud teprve začínáte a nemáte za sebou historii, podle níž byste mohli odhadovat další vývoj, postavte své odhady na tom, jak si vedou jiní hráči ve vašem odvětví. Předkládejte měřitelná data.

5. Ujasněte si další kroky

Ať už jste si vedli dobře nebo ne, vždy byste měli odcházet s domluvou, jaké další kroky budou následovat. Nebojte se zeptat, jak jste zapůsobili. Pokud jste udělali dobrý dojem ptejte se, jaké další případné informace potřebují a co bude dál. Pokud jste zrovna nezazářili a je zřejmé, že jste investora nezískali, poděkujte za příležitost a zeptejte se, zda by vám mohl doporučit nějakého jiného investora. Zeptejte se také, zda jej můžete informovat o budoucím vývoji svého podnikání. Nikdy nevíte, kdy se můžete stát partnery.

-kk-

Zdroj: Entrepreneur.com - portál předního amerického časopisu pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Entrepreneur.com

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace