HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

Bylo, nebylo... aneb Manažer vypravěčem

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Příběhy představují jednu z nejsilnějších zbraní v arzenálu dobrého vedoucího. Mají moc vzbudit v lidech zájem a angažovanost a napovědět jim, jak řešit problémy a překonávat překážky. Mají význam při přijímání pracovních rolí a zpracování velmi komplexních rozhodnutí. Jsou nositeli hodnot. Tento prostředek je velmi efektivní, ale také málo používaný. Představte si, co lidé udělají, řeknete-li jim: „Povím vám jeden příběh…“ – uvolní se, jsou otevření a naslouchají. Snáze přijímají informace a efektivněji je využívají. Jen málo dovedností je pro manažera tak důležitých, jako umění dobře vyprávět.

Řada společností používá tuto metodu jako součást svého obchodního plánování, aby zvýšily nadšení a odpovědnost či kvalitu vztahů se zákazníky a připravují své špičkové manažery k tomu, aby toto umění ovládli. V článku je uvedeno několik konkrétních příkladů významných světových firem vyrábějících např. výpočetní techniku. Jak se stát dobrým vypravěčem? Příběhy byste měli vyprávět z pohledu jedné osoby – jeden hrdina snáze získává sympatie. Měly obsahovat neobvyklé prvky a nutit posluchače k netradičním pohledům na okolní svět, ale zároveň by neměly být příliš exotické a odtržené od reality. Pokud je to možné, využijte skutečných událostí.

Úvod je příležitostí k získání pozornosti – pokud podává živý a konkrétní obraz. Vyhněte se v něm velkému množství detailů. Postavte obvyklé do netradičního světla. Pozornost posluchačů pomáhá udržet například jasné směřování k závěru či charakterizace postav jejich jednáním a další. Překonávání překážek dá příběhu nádech dobrodružnosti. Barvitým popisem výzvy, jíž je nutno čelit, lze napomoci vyjasnění konkrétních řešení. Závěr by měl respektovat očekávání posluchačů, inspirovat je a zdůraznit určité poučení či morální apel.
Zdroj: The CEO Refresher - americký server věnovaný managementu

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace