HR News Management News Sales News HRtv Management tv Katalog profesionálů Rekvalifikuj.cz Meetings

8x obchodní etika

IMAGE LAB s. r. o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti IMAGE LAB s. r. o.

Již delší dobu se v obchodním světě omílá dokola totéž slovo – etika. Etika zaručí obchodní úspěch, etika zaručí spokojené zaměstnance atd. Co je to ale konkrétně ta etika? Je to samotný základ slušného chování a jednání, který se v současné době stále více ztrácí v každodenním chaosu obchodování. Článek jej shrnuje do osmi konkrétních bodů:

- Respekt. Společnost je třeba zakládat s respektem k vlastní osobě i spolupracovníkům. Nepodnikejte s lidmi, které nerespektujete a kteří nerespektují vás. Nerespektovali by své kolegy ani zákazníky.
- Uznání. Nenahlížejte na lidi jako na čísla a obchodní údaje. Přijímejte zaměstnance, kteří vám nezištně pomohou k úspěchu a vy jim budete moci projevovat veřejné i soukromé uznání.
- Integrita. Zacházejte s ostatními tak, jak byste chtěli, aby oni zacházeli s vámi. Neunikejte před vlastními chybami a neukrývejte před ostatními důvody svých činů.
- Orientace na zákazníka. Uvědomte si, že bez zákazníků je každá firma zbytečná. Služba zákazníkům je jedna z nejdůležitějších etických povinností firmy.
- Orientace na výsledky. Požadované obchodní výsledky je třeba sledovat na základě firemních etických zásad. Manažeři by měly identifikovat jednotlivé cíle a podporovat své zaměstnance v jejich dosažení.
- Risk. Dodržování etických zásad neznamená vyhýbání se všem rizikům. Firmy by měly ve jménu svých zásad rozhodně zkoušet nové věci.
- Nadšení. Laxní zaměstnanci ničeho významného nedosáhnou. Nadšení pro danou práci by proto nemělo ve firemních zásadách chybět.
- Vytrvalost. Zaměstnanci musejí být ve svých pracovních snahách vytrvalí, i když neuvidí výsledky hned.

Manažeři by měli se svými podřízenými otevřeně hovořit o základních firemních hodnotách, strategiích, plánech a rozhodnutích. Je třeba přesně vymezit, co je přípustné a co nikoli a také to dodržovat. Ignorace přestupků není v žádném případě možná. Etika firmy vždy vychází z etiky jednotlivých lidí, kteří ji tvoří.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Štítky: Firemní kultura

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace