8 ukazatelů, kvůli kterým váš business finančně krvácí

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

Vytisknout

Máte podnikatelské úmysly a teprve zjišťujete, kde jsou vaše vizionářské a manažerské hranice? Pak zajisté budete muset řešit také peněžní stránku vašeho podniku. Finanční rovnice však má dvě stránky: peníze přicházejí dovnitř a odcházejí ven. Pokud jste jako většina vlastníků malých podniků, věnujete pozornost aktuální hotovosti, se kterou disponujete, ale už věnujete menší pozornost, kam hotovost odchází po prodeji. Server Open Forum proto připravil několik ukazatelů, které jsou známkou finančního krvácení vaší firmy.

1. Nesledujete výdaje podle kategorií. Je to šokující, ale mnoho podnikatelů tento faktor opomíjí. Pokud nevíte, za co utrácíte a proč, sestavte si rozpočet z výdajů za posledních šest měsíců. Poté se jej pokuste snížit o 10 procent. Některé banky poskytují tyto kategorizované výkazy zdarma jako součást vašeho online bankovnictví.

2. Příliš mnoho technologického vybavení je dalším ze zdrojů finančního krvácení. Ano, potřebujete, počítače, telefony…, ale rozhodně ne stále nové nebo to nejdražší na trhu. Je to sice lákavé, ale v případě, že chcete být spořiví, můžete odkoupit již použitou technologii, která vám ještě pár let jistě poslouží.

3. Konference, události a setkání pořádané ve vaší oblasti podnikání také mohou spolknout určité finanční zdroje. Je jisté, že chcete načerpat nové zkušenosti, kontakty a informace, ale nemusíte chodit na podobná setkání pětkrát do roka. Raději jdete pouze na nejlepší událost v roce a minimalizujte počet osob, které tam půjdou s vámi. Druhou konferenci si už vybírejte v odvětví, které poskytuje servis vaší oblasti. Získáte tak mnohem více.

4. Neschopnost vyjednávat o cenách s vašimi obchodními partnery a dodavateli v mnoha případech značí to, že je přeplácíte. Navrhněte svým nejdražším dodavatelům protinabídku. I když řeknou ne, je to rozhodně skvělé cvičení pro další vyjednávání.

5. Variabilní náklady se dostávají mimo kontrolu a tudíž náklady na čisticí prostředky, kancelářské vybavení nebo občerstvení vám způsobují finanční krvácení. Jejich sledování je složitější, pokud však identifikujete 4 proměnné, které můžete snížit jednoduchým sledováním a kontrolou, jistě tím celkové náklady pomůžete snížit.

6. Vybavení vašich kanceláří je sice důležité proto, aby i vaši potenciální zákazníci a partneři viděli, že jste úspěšná firma. Avšak příliš mnoho malých firem tento faktor přeceňuje. Zařídit elegantně kancelář můžete jednoduše i nábytkem sériové výroby a některé kusy můžete pořídit i z druhé ruky.

7. Outsourcingové přetížení podniku je dalším z faktorů finančního zatížení. Velké společnosti si mohou dovolit optimalizovat pracovní síly najmutím externích dodavatelů pro speciální úkoly. U menších firem je však potřeba tento faktor více hlídat. Radou je použít peníze, které by padly na čtyři hodiny času konzultanta, na vzdělávání a výcvik vlastních členů týmu.

8. Média jsou pro vaši firmu velmi důležitá, aby o ní okolní svět věděl. Jistě, potřebujete webové stránky, možná i nějaké rozšířené služby sociálních sítí a další drobnou inzerci. Dobře si ale rozmyslete, jestli je skutečně každé rozšíření služeb, které jsou například v základu nabízeny zdarma, anebo inzerce nutné.

-bn-

Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů
Zobrazit přehled článků ze zdroje OPEN Forum

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace