Studie: Generace Y hledá zaměstnavatele s vyšším posláním

Ilustrační snímek

Firmy, zejména na rozvinutých trzích, budou muset udělat významné změny, pokud budou chtít zaujmout, získat a udržet si zaměstnance nastupující generace Y (Millennials). Znamená to přesunout stěžejní pozornost od produktů a zisku k většímu zaměření na lidi a jejich rozvoj a také možnosti, jak prospět společnosti. Vyplývá to alespoň ze čtvrtého ročníku studie společnosti Deloitte s názvem Millennial Survey. Do studie se zapojilo více než 7800 budoucích lídrů z 29 zemí. Všichni se narodili po roce 1983, vystudovali vysokou školu a pracovali na plný úvazek převážně ve velkých firmách.

Pouze 28 % dotázaných se domnívá, že současný zaměstnavatel dokáže plně využít jejich dovedností. 53 %, převážně mužů, má ambici stát se lídrem nebo vyšším manažerem (66 % na rozvíjejících se trzích). Millennials na rozvinutých trzích se méně zajímají o globální společnosti (35 %) než na rozvíjejících se trzích (51 %). Na rozvíjejících se trzích mají mladí vzdělaní lidé zájem častěji začínat s podnikáním.

Generace Y chce víc než mladí lidé před 20 nebo 50 lety

  • Millennials chtějí pracovat pro organizace s vyšším posláním.

  • Nejvíce je zajímají zaměstnavatelé působící v oblasti technologií, médií a telekomunikací.

  • Muži z generace Y více věří svým schopnostem a mají vyšší ambice v porovnání se ženami.

  • Průměrně mohou pomocí dovedností získaných při studiu pomoci svým zaměstnavatelům k plnění jejich cílů jen z 37 %. Chtějí se dále vzdělávat a rozvíjet.

  • Skutečný lídr podle nich dokáže strategicky uvažovat a inspirovat, je příjemný a vizionářský.

Celá studie je k dispozici ke stažení na stránkách společnosti Deloitte zde.

-kk-

Zdroj: Deloitte - přední světová poradenská společnost zaměřená na strategický management, audit, daně, právo a finance
Zobrazit přehled článků ze zdroje Deloitte