"Haló, my také existujeme..." aneb jak levně zviditelnit startup

Ilustrační snímek

Něco je vždy lepší než nic. To platí obzvláště v případě, kdy rozjíždíte vlastní podnikání a potřebujete si vybudovat stabilní základy na hyper-konkurenční půdě. Pokud o vás ale nikdo nebude mít ani tušení, jako byste neexistovali. Musíte se tedy umět zviditelnit. Jednou z možností je plánování procesů s ohledem na tvorbu finančních limitů na propagaci. Jelikož ale financí není většinou na startu nikdy nazbyt, pak se vyplatí zvážit pár následujících tipů připravených serverem Expert Business Advice.

Váš byznys je unikátní a pouze vy rozhodujete o tom, jak jej efektivně zviditelnit.

Jedním ze způsobů je zmapovat mediální pole a dostupné prostředky. Jistě, sociální sítě nevyjímaje. O těch již bylo řečeno mnoho a v závislosti na povaze vašeho byznysu a cílové skupiny mohou být zajímavým a nenákladným způsobem vaší propagace. Kromě toho vám pomohou dosáhnout kýžené komunity, o tom, ale dále…

A co když se nyní budeme bavit o nízkonákladových tiskovinách a periodikách, která jsou zdarma? Jistě existují i taková, která váš finanční limit nevysuší. Kromě toho se nemusíte omezovat na pouhou inzerci. Co třeba nějaký PR článek nebo seriál spojený s předmětem vašeho podnikání? Média budou ráda za obsah a vy za kýženou publicitu.

Z hlediska finančních nákladů hledejte ideálně taková periodika, která jsou nová na trhu a nabízejí často nejlepší nabídky. Stále však mějte na paměti základní pravidlo a tedy, že ne všechny tiskoviny pro vás mohou být vhodným médiem s požadovaným přínosem. Není ani tak důležité, kolik, ale kdo viděl váš inzerát. Patří do vaší cílové skupiny?

Výběr správného média může chvíli trvat, neuspěchejte to. Podle povahy vašeho podnikání se podívejte na tiskoviny, které jsou buď lokální anebo oborově zaměřené.

Zkuste sociální marketing

Další myšlenkou, kterou můžete použít (opět záleží na firemní orientaci) je možnost inzerovat ve spojení s organizacemi a institucemi, které nemusí být zcela v přímé souvislosti s vaším podnikáním. Jste členem místní obchodní komory, sportovní ligy, golfového klubu….? Mohou to být místa, kde se vyskytují vaši známí nebo kolegové… a mimo jiné existuje i celá řada velkých podniků, které zde vyhledávají nabídky a slevy v rámci odměňování zaměstnanců. Otestujte informační nástěnky, webové stránky nebo sponzoring (nejen ten finanční). Uvidíte, jaké divy tento typ sociálního marketingu umí…

Starou dobrou metodou jsou také e-maily, které mají stále svou hodnotu (ačkoliv mnozí se domnívají, že ne). Odesílání e-mailů je sice zdarma, avšak vyplatí se v tomto případě využít placených seznamů, které se skutečně dostanou napřímo k lidem zajímajícím se o vaše odvětví. Pokud disponujete vlastním aktualizovaným seznamem kontaktů, je jistě dobré využívat directmailové služby, které vám umožní vytvořit si profesionální návrh e-mailu dle vašich představ a nabídnou i řadu statistik včetně čtenosti kampaní. Vyzkoušet můžete například službu MailChimp, která nabízí velkorysou sadu funkcí zcela zdarma.

Pamatujete si ještě zmíněné vyhledávání komunit, které jsme nastínili výše? Zejména internet představuje řadu zajímavých i rozjíždějících se projektů, které mají napomoci lepší komunikaci a propojování lidí s podobnými zájmy. Celosvětově rozšířenou bezplatnou službou je například Craiglist, který funguje, ač velmi omezeně, i pro ČR. I u nás však naleznete bezpočet různě zaměřených služeb orientovaných na specifické zájmy. Jaké využíváte pro svůj byznys vy?

-bn-

Zdroj: Expert Business Advice - americký informační server pro podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Expert Business Advice