Špiónem u konkurence: 4 legální kroky

Chcete-li vědět, co právě chystá vaše konkurence, staňte se špiónem. Stěžejní informace o aktivitách konkurentů můžete dnes získat již během několika málo hodin – a zcela legálně. Pomohou vám v tom moderní komunikační technologie, bez nichž byste stejné informace shromažďovali po dlouhé měsíce. Stačí k tomu jen zapamatovat si heslo „ve znalosti je síla“ a otevřít si internetový prohlížeč. Následují čtyři kroky:

1. Seznamte se s konkurenčními výrobky a cenami. Není nic jednoduššího než prozkoumat webové stránky konkurentů a seznámit se s jejich nabídkou. Od věci není ani vyzkoušet odkazy na „podobné stránky“ (related links) ve vašem prohlížeči nebo některou z bezplatných služeb pro monitorování vámi zvolených webů. Ta vám pak bude prostřednictvím e-mailu hlásit jakékoli změny na vámi zvolených webových stránkách.
2. Sledujte nábor pracovních sil u konkurenčních firem. Z inzerce vašeho konkurenta se můžete dozvědět velice cenné informace. Využít k tomu můžete renomované pracovní servery. Vyplatí se sledovat i inzerci v klasické tištěné podobě.
3. Sbírejte drby. Přestože drby nemusí být vždy pravdivé informace, neopomíjejte je. Nikdo vám nebrání například v účasti (aktivní či pasivní) na internetových odborných diskusích, které jsou vždy zdroji důležitých poznatků o konkurenci.
4. Odhalte budoucí plány konkurence. K tomu vám poslouží například webové stránky vaší profesní organizace. Důležité je ale sledovat i rozhovory s klíčovými konkurenty a to, co říkají o svých budoucích aktivitách.
Zdroj: bcentral - Portál společnosti Microsoft věnovaný malým podnikům
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace