Potřebuje malá firma CRM?

Vytisknout

Čím lépe zná firma své klienty, tím lépe může prodávat své výrobky či služby. Je třeba znát co nejpřesněji jejich potřeby a přání. Soubor metod a nástrojů k získávání a organizování zákaznických informací je známý pod označením řízení vztahů se zákazníky – CRM (customer relationship management). Nástup Internetu a moderních softwarových řešení jej výrazně usnadnil. Veškeré informace můžete dnes k zákazníkům přiřazovat jednoduchým kliknutím myši. Mohou ale CRM využívat i malé firmy?

V dnešní době malé firmy konkurují velkým výrazněji než kdykoli předtím. Jejich velkou výhodou je osobnější vztah se zákazníky. A zákazník dnes osobní zacházení přirozeně očekává, ať už s ním komunikujeme tváří v tvář nebo například on-line. I při rozesílání velkého mailingu je třeba zajistit osobní oslovení každého potenciálního zákazníka, aby si nepřipadal jen jako jeden z mnoha. Právě k tomu je třeba kvalitní systém CRM. Neznamená to ale, že by malé firmy musely investovat obrovské částky do rozsáhlých softwarových balíčků.

Většina malých firem již potřebný software má, aniž by si to uvědomovala. Jde například o Microsoft Outlook, v němž se skrývá řada potřebných funkcí. Většinou jej firmy využívají jen jako nástroj k rozesílání e-mailů nebo kalendář. Když ale proniknete hlouběji do jeho možností, uvidíte, že umožňuje jednoduchý způsob, jak zůstat v aktuálním kontaktu se zákazníky. Díky této a podobným aplikacím můžete například zaznamenávat vše, o čem jste se zákazníky jednali, jaké dokumenty jste jim rozesílali a kdy, data schůzek a věci, které je potřeba dokončit do konkrétních termínů. Některé z těchto položek se dokonce zaznamenávají automaticky.

Využití těchto funkcí je velice jednoduché, pokud máte vytvořený systém, který můžete následovat každý den. Pokud se je naučíte používat jako nástroj řízení vztahů se zákazníky, ušetříte cenný čas a dostanete pod kontrolu celý svůj prodejní proces.

-kk-

Zdroj: WebProNews - americký portál pro webové profesionály
Zobrazit přehled článků ze zdroje WebProNews
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace