Jaké jsou aktuální trendy v B2B marketingu?

Marketing Challenge Forum

…které online nástroje opravdu fungují nebo na jakých akcích by rozhodně neměli chybět vaši obchodní partneři?

Marketingoví ředitelé, manažeři a všichni ti, kteří rádi čerpají nové podněty pro kreativní řešení svých marketingových aktivit, si v úterý 7. října 2014 rozhodně přišli na své. V prostorách klubu Lávka na vltavském nábřeží se totiž konal 9. ročník Marketing Challenge Forum, které inspirací přímo hýřilo.

Letošní setkání bylo věnované právě zmíněnému B2B marketingu a témata k němu se vztahující prostupovala celým programem, kde vystoupili odborníci na slovo vzatí s praktickými případovými studiemi a ukázkami B2B marketingových kampaní.

Hrajte s námi stejnou ligu

Business záměr a ušlechtilá volnočasová aktivita takové je propojení B2B marketingu ve sportovních akcích, které představili Marek Tesař, marketingový ředitel Českého olympijského výboru, Carlo Capalbo, president of organising comittee Prague International Marathon, a Jan Čermák z marketingové komunikace divize Volkswagen osobní vozy společnosti Porsche Česká republika, které ve sportovním duchu stvořila filozofii „Run Blue“ právě ve spolupráci s PIM.

Nový přistup k partnerům a jejich aktivace v rámci sportovních aktivit jsou aktuálními tématy v této oblasti. Marek Tesař představil komunikační koncepty projektů včetně partnerské spolupráce na projektu ČOV Soči park Letná, na jehož podobě se spolupodílela řada firem jako je Škoda Auto či Skupiny ČEZ. Že se dá propojit business a sport ale dokázal i Carlo Capalbo, který v rámci aktivit PIM představil mimo jiné také projekt CEO Challenge, který pomáhá rozběhat skupiny 10 až 12 top manažerů a prezidentů společností, motivuje je a inspiruje. Ve zdravém těle zdravý duch, že?

Je to smysluplné? Vyplatí se nám to?

Propojení sportu a zábavy jako smysluplného prostředku B2B marketingu potvrdil i Roman Frkous, lektor a odborník na měřitelnou komunikaci. V prezentaci podložené výzkumem společnosti STEM/MARK právě pro tuto akci nabídl řadu zajímavých výstupů. Tak například, že zážitek ideálně propojený s konkrétní teambuildingovou aktivitou je osvědčenou efektivní formou B2B marketingu. Pokud ze setkání navíc uděláte maloformátovou akci, úspěch máte téměř zaručen.

Nezapomeňte si ale spočítat, zda se vám celá ta paráda vyplatí. O návratnosti marketingových investic, způsobech výpočtů ROI i nástrojích měření hovořil Vladimír Buťa, marketingový ředitel společnosti Mediatel, který se zaměřil také na měření offline aktivit u online kampaní.

Zkrátka se shodneme na tom, že pěkný nápad není tím jediným, nad čím je třeba se zamyslet. Je potřeba vědět, co propagujeme, čeho chceme kampaněmi a zvolenými taktikami dosáhnout a hlavně si to musíme umět vyhodnotit. A právě na toto téma vystoupili v odpoledním bloku hosté, kteří mají praktické zkušenosti s online B2B marketingem – Jan Cívka PR a komunikační specialista ze společnosti Generali, Petr Macek, expert na internetový marketing, a Miroslav Král, managing partner konzultační a online marketingové agentury MarketUP, kteří si připravili řadu případových studií.

Zájem netřeba vytvářet, ani nehledat, ale identifikovat a uspokojovat

Závěr celého setkání uzavřelo povídání o databázích a tedy i samotných datech – tedy těch velkých, která mohou utvářet příležitosti a napomoci obchodu a marketingu. Tomuto tématu se věnovali Přemysl Nikrmajer, area sales manager společnosti Bisnode poskytující ekonomické informace o společnostech, který mimo jiné upozornil, na co si dát při výběru databáze pozor a jak poznat tu skutečně kvalitní. A následně ve své prezentaci na téma B2B data vystoupil také Tomáš Berger, ředitel společnosti IMPER, která je předním dodavatelem databáze firem. Ten setkání uzavřel povídáním o zdrojích užitečných údajů a zdůraznil, že díky datům je možné určitý zájem identifikovat a následně jej uspokojit a nikoliv samoúčelně vytvářet a riskovat, že se naše snaha mine účinkem.

Netradiční prostory klubu Lávka provokovaly k inspirativní diskuzi a networkingu, který je již neoddělitelnou součástí formátu akcí pořádaných společností top vision stejně tak jako praktické pohledy na diskutovaná témata, tipy a návody předávané odborníky, kteří v rámci programu vystupují. Přijdete se podívat na další ročník?