Jak na analýzu konkurence

Provádění analýzy konkurence je stejně důležité při zakládání firmy jako v průběhu jejího fungování. Každý firma by měla vědět, zda o ní zákazníci vědí, nebo více inklinují ke konkurenci. Měla by také mít přehled o kvalitě a dostupnosti svých produktů ve srovnání s konkurenčními nabídkami. V neposlední řadě by měla vyhodnocovat, jak dokáže řešit technické a zákaznické problémy.

Na úplném počátku je třeba položit si následující otázky:

- Kdo jsou naši konkurenti?

- Jaké jsou cíle našich konkurentů?

- Jaké jsou schopnosti našich konkurentů?

- Jak budou reagovat na naše strategie?

Pokračujte následujícími kroky:

- Sbírejte pozorovatelná data. Jednoduchým pozorováním můžete zjistit celou řadu věcí. Navštivte provozovny i webové stránky konkurence. Zajímejte se o ceny, produktové řady a dostupnost. Sledujte inzerci.

- Hledejte hlouběji. Využijte internetové vyhledávače. Můžete tak odhalit informace, které můžete využít, například články o konkurentech. Můžete nalézt i důležité informace o investorech či finanční zprávy. Zajímejte se také o zkušenosti třetích stran. Můžete například najmout bývalé zaměstnance, a dozvědět se tak, jak funguje konkurenční manažerská struktura. Mluvte s dodavateli a distributory.

-kk-

Zdroj: Morebusiness.com - americký web pro malé podnikatele
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace