6 kroků k důvěře při obchodním jednání

Všechna jednání s sebou přinášejí určité riziko. U jednacího stolu je proto třeba zavést především důvěru. Nejsložitější je vybudovat důvěru při vysoce stresujících jednáních, například při snaze splnit termíny nebo dohodnout smlouvy. Prvním krokem ke vzbuzení důvěry je ale vždy demonstrace vlastní důvěryhodnosti. Článek proto popisuje šest kroků pro dosažení důvěryhodnosti při obchodním jednání.

- Mluvte jazykem druhé strany.
- Řiďte vlastní reputaci.
- Držte se zásady, že čím více na vás někdo závisí, tím více vám věří.
- Provádějte jednostranné ústupky.
- Vysvětlete své požadavky.
- Maximalizujte získané spojení.

-kk-

**Datum vydání:** IV/2004
Zdroj: HBS Working Knowledge - kolekce nejnovějších manažerských trendů z Harvard Business School
Štítky: Obchod a marketing
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace