Tipy pro boj s prokrastinací

Pokud cítíte, že dáváte příliš energie do toho, abyste se vyhnuli svým úkolům namísto toho, abyste tu energii věnovali jejich splnění, jste ohroženi. Tendence odkládat práci nejen oslabí vaše pracovní výsledky, ale také způsobí to, že se nesplněné úkoly začnou kupit. Budete se cítit pod tlakem a budete cítit vinu. Jak vyzrát na moderního strašáka – prokrastinaci - nám radí nedávný článek na webu sellingprof.com.

Důvody prokrastinace

Podle Jane Burkaové, autorky knihy Pocrastination: Why You Do It; What to Do About It, může příčina prokrastinace být dvojí: strach z neúspěchu a strach z úspěchu.

V prvním případě dotyčný odkládá svůj úkol proto, že je pro něj snesitelnější vyrovnat se s tím, že ho nesplnil následkem přílišného odkládání. Mnohem horší by pro něj totiž bylo, kdyby se ho skutečně pokusil splnit a neuspěl kvůli nedostatku svých schopností. Naproti tomu strach z úspěchu spočívá v tom, že se např. obchodník obává splnění cílů stanovených pro aktuální měsíc. Příští měsíc by totiž došlo ke zvýšení cílů, a byl by tak po něm postupně požadován narůstající výkon.

Ať už je příčina jakákoliv, co s tím?

Náročné úkoly mohou být rozděleny...

… na menší, snesitelnější podúkoly. Jakmile si nějaký náročný úkol rozdělíte na menší, bude pro vás mnohem jednodušší opravdu začít.

Striktní rozdělení času

Rozdělte si svůj den na cca 40minutové etapy. Po každé etapě si dejte přestávku. Během etapy nesmíte dělat nic jiného, než pracovat.

Záměrné plánování

Zkuste si stanovit určitý den a hodinu na řešení nepříjemných povinností (např. jednání s nepříjemným člověkem). Když si to naplánujete, bude pro vás mnohem jednodušší skutečně se do toho pustit. Také se můžete pokusit učinit ty nejhorší úkoly trochu snesitelnějšími. Pokud např. nemáte rádi oslovování nových zákazníků, naučte se nové způsoby, jak to udělat.

Nemějte žádná očekávání

Nikdy nebuďte zajatci svých vlastních představ. Možná že se domníváte, že zákazník nebude mít zájem a odmítne vás. Stejně mu ale zavolejte. Neobávejte se – jednejte.

-jk-

Zdroj: SellingProf - odborný server pro obchodníky
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace