Networking je příležitost, ne utrpení

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

V byznysu platí víc než kde jinde, že pokud chcete prorazit, musíte znát ty správné lidi. Umění budování kontaktů se říká networking a je to aktivita, na níž byste neměli nahlížet jen jako na nutné zlo. Čím více příležitostí pro rozvoj profesionálních vztahů využijete, tím větších věcí můžete dosáhnout ve své činnosti a kariéře. Jak na to? Server Forbes.com doporučuje následující postup.

Ujasněte si svůj cíl

Před každou akcí, na níž chcete rozvíjet kontakty, se zamyslete nad tím, s jakým cílem přicházíte. Možná se chcete seznámit s někým konkrétním, možná hledáte pomoc s nějakým pracovním problémem, možná chcete upozornit na své dovednosti...

Připravte si úvodní řeč

Neměla by být delší než jednu minutu a měla by jasně sdělit, kdo jste a co vás zajímá. Vždy do ní zapojte otázku, zda se na dotyčného můžete obrátit někdy později. Snažte se mluvit krátce s co nejvíce lidmi a na nová seznámení navázat po akci.

Plánujte networking

Budování kontaktů by měla být pravidelná aktivita. Zahrňte ji proto do svého rozvrhu. Naplánujte si několik časových bloků měsíčně pro networking, ať už bude probíhat tváří v tvář, prostřednictvím e-mailu či sociálních sítí.

Využijte své nadšení

Pokud vás nebaví to, co děláte, vážně se zamyslete, zda byste tom měli pokračovat. Smyslem networkingu je získávat kontakty, které vám mohou pomoci dosahovat vašich cílů a snů. Není to povinné utrpení.

Veďte si seznam kontaktů

Zapisujte si, s kým jste se setkali, při jaké příležitosti to bylo a o čem jste spolu mluvili. I když váš seznam bude hodně dlouhý, měli byste si vždy vybavit, kdo byl kdo. Nespoléhejte ani na papírové vizitky. Raději si vždy pošlete novým kontaktům e-mail, abyste na ně měli kontakt ve svém e-mailové schránce.

Nebojte se úspěšných lidí

Berte možnost setkat se s nimi osobně jako velkou příležitost. Strachem byste si ji pouze zkazili. Věřte si.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace