Jak se stát top manažerem

Jste zkušení manažeři a rádi byste postoupili ze středního do top managementu? Pak budete potřebovat charisma, ale také ambice, rozhodnost a vynalézavost. Píše o tom server Mashable.com, který oslovil personální agenturu specializovanou na přímé vyhledávání top manažerů (executive search). Shrnul následující vlastnosti a dovednosti, které jsou nutnou podmínkou pro vstup do nejvyšších pater firem.

Budete potřebovat hodně energie

Prostředí vysokého managementu je rychlé, složité a nemilosrdné. Úspěch v něm si žádá obrovské množství energie. Manažer, který chce postoupit do nejvyšší ligy, musí být připraven takříkajíc na všechno. Měl by se sám hlásit o nové projekty nad rámec své práce a nebát se řešit složité situace.

Musíte být kreativní

Chce-li firma dosahovat vyšších zisků, musí se neustále zlepšovat a rozvíjet. Úkolem top manažerů je propagovat a také osobně vytvářet růst. To vyžaduje kreativitu, kterou si můžete cvičit již nyní. Zaměřte se na otázku, co můžete ve své současné funkci udělat pro lepší výsledky firmy. Ukažte svým klientům a nadřízeným, že si zasloužíte povýšení.

Musíte umět počítat

Top manažer musí mít přehled o finanční situaci své firmy či zákazníků. Čím dříve se tedy naučíte uvažovat pomocí finančních měřítek, tím lépe. Znáte celkové hospodářské výsledky svého oddělení nebo celé firmy? Co by se dalo zlepšit?

Neskrývejte své ambice

Naopak dávejte otevřeně najevo, že máte ambice a chcete získat příležitost postoupit ve firmě na vyšší manažerskou úroveň. Mluvte o tom se svým zaměstnavatelem a zajímejte se o možnosti, jak toho dosáhnout. Může to sice být citlivé téma, proto k němu přistupujte citlivě a s pokorou. Buď se vám dostane podpory, nebo se alespoň dozvíte, že s povýšením počítat nemůžete.

Stále se učte

Neustrňte jen u věcí, které již umíte a znáte. Naopak aktivně vyhledávejte nové zkušenosti, i když to zprvu nebude jednoduché nebo příjemné.

-kk-

Zdroj: Mashable - server věnovaný sociálním a digitálním médiím
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace