Jak profesionálně mluvit s médii

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Příležitost mluvit s novináři nepřichází každý den. Každý manažer by proto měl vědět, jak správně vést rozhovor s novinářem, když už tato šance přijde. Vrhat se do jednání s médii bez přípravy může být hodně ošidné. Praktické rady, jak se připravit, publikoval nedávno server Inc.com. Radí začít tím, že si připravíte titulek příběhu, který chcete vyprávět. Zamyslete se, co především chcete sdělit a jak to můžete vyjádřit v maximálně 12 slovech. Novináři pak stačí říci jednu větu, aby viděl, co od vás může očekávat. Pak se zaměřte na následující kroky.

  • Zjistěte si, jak dlouho bude rozhovor trvat.

  • Nečtěte předem připravený text. Nebojte se, že musíte být perfektní.

  • Mluvte stručně a jasně, bez nesrozumitelných výrazů.

  • Reagujte na otázky novináře, i když se vás zeptá na něco, co nemáte připravené.

  • Reagujte i na otázky, které se vám zdají triviální až hloupé. Využijte je jako příležitost ukázat svůj názor.

  • Pokud na něco nevíte odpověď, raději to přiznejte. Nic si nevymýšlejte.

  • Neříkejte novináři zpětně, že nemůže použít, co jste mu řekli.

  • Nenuťte novináře, aby vás kontaktovali před tři další lidi. Dejte jim přímý kontakt na sebe.

-kk-

Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace