Jak malým firmám zajistit větší zakázky

Jak rozšířit nabídku a získat další zakázky? Nebývá to snadné. Dobrým nápadem může být zeptat se na zkušenosti těch, kteří už poskytují služby, které se chystáte přidat ke své současné nabídce. Zjistěte si, jestli potřebujete nějaké speciální dovednosti, protože to nemusí být vždy zřejmé. Pokles zisků můžete kompenzovat tím, že zpeněžíte své znalosti prodejem výukových DVD či mp3 lekcí. V nedávno zveřejněném článku na webu businessknowhow.com najdeme ale i další rady, jak získat dodatečné příjmy.

Rozšíření současných služeb

Zamyslete se nad tím, jak předělat vaše současné výrobky a služby. Možná můžete přidat nějaké dodatečné, samostatné služby – nebo je přidejte do svých současných balíčků služeb. Pokud se vaše firma zabývá např. účetnictvím, můžete rozšířit nabídku o služby v oblasti daní a finančního plánování. Můžete také poskytovat pomoc se zaváděním a nastavováním účetních programů a podobně.

Buďte vidět na festivalech a řemeslných jarmarcích

Pokud se vaše firma zabývá řemeslnou prací, je skvělé ukazovat se na trzích. Když se vám podaří publikum nadchnout, budou chtít vaše služby i vaše skvělé výrobky. Připravte se také na mnoho otázek – kde jste získali šablony a vzory, jak bylo těžké naučit se vaše řemeslo? Můžete připravit kurzy, ať už vedené osobně nebo ve formě videa. I výuková DVD mohou obohatit vaši nabídku. Můžete také nabídnout nástroje a nářadí, stroje, barvy a suroviny. Lidé mají rádi to, co si vlastnoručně vyrobili. Ukažte jim, jak takové věci vyrábět a naučte je zručnosti. Také můžete prodávat své šablony a celé sady pro začátečníky.

Naslouchejte svým zákazníkům

Pozorujte, jak nakupují a na co se obvykle ptají. Možná vás to přivede k tomu, o co by mohli mít zájem. Také se jich ptejte a získejte od nich zpětnou vazbu, zjistíte tak co jim chybí a co byste jim mohli poskytnout. Zjistěte, co se jim na vašem obchodě líbí a co by mohlo být lepší. Online obchody mohou využít dotazníků a anket.

-jk-

Zdroj: Business Know-How - americký server věnovaný různým aspektům řízení malých podniků
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace