Lekce podnikatelského myšlení pro zaměstnance

   Zobrazit dvojjazyčně czechenglish   Vytisknout

Abyste mohli využít své podnikatelské myšlení, nemusíte hned opouštět zaměstnání a snažit se uspět jako podnikatel. Schopnost uvažovat jako podnikatel může být velkou výhodou i v zaměstnání. Ať už jste tedy manažerem, který chce povzbudit podnikatelské uvažování svých podřízených, nebo chcete v tomto směru rozvíjet sami sebe, následující tipy jsou určeny právě pro vás.

1. Najděte nadšení pro svou práci

Úspěšní podnikatelé cítí skutečné nadšení pro svůj obor. Pokud celý den myslíte jen na to, jak byste raději dělali něco jiného, něco je špatně. Zkuste zapřemýšlet, kde byste se mohli uplatnit lépe. Nemusí to být jiná firma nebo dokonce zcela jiný obor. Může to být například jiné oddělení nebo jiný tým.

2. Nespokojte se s nízkou výkonností

Podnikatelé nemají pochopení pro neefektivní práci. Narazí-li na neefektivní postupy, snaží se je rychle změnit. Jako zaměstnanec nemusíte mít prostor k provádění zásadních změn, vždy však můžete přicházet s návrhy na zlepšení.

3. Nebojte se riskovat

Právě ochota riskovat odlišuje úspěšné podnikatele od neúspěšných. V zaměstnání můžete svou schopnost riskovat rozvíjet například tím, že budete přicházet s novými nápady nebo se nabídnete jako dobrovolník při práci na nových projektech. Důležité je, abyste nezůstávali ve své „zóně pohodlí“ a zkoušeli nové věci. Odměnou vám budou nové zkušenosti a možná i postup v kariéře.

4. Pořádejte pravidelné brainstormingy

Je to ideální příležitost, jak přicházet na nové nápady. Zkuste si každý týden vyčlenit určitý čas pro brainstorming a zaměřit se na něco, nad čím právě přemýšlíte.

5. Nezapomínejte na své sny

Podnikatel musí umět snít. Nezakazujte si své sny jen proto, že na první pohled vypadají nereálně. Zkuste si je splnit a bavte se u toho.

-kk-

Zdroj: Forbes.com - prestižní americký časopis a web věnovaný obchodu
Zobrazit přehled článků ze zdroje Forbes.com
Chcete tento článek umístit na Váš web nebo do tištěného časopisu? Bližší informace se dozvíte zde.

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace