Desatero úspěšného outsourcingu

Image Lab s.r.o. Článek si můžete přečíst zdarma díky společnosti Image Lab s.r.o.

1. Měli byste vědět, do čeho jdete. Outsourcovat můžete různé oblasti svého podnikání, od procesů typu náboru až po infrastrukturu, jako je například IT. V současné době je populární outsourcovat finance a účetnictví, ale i lidské zdroje.

2. Opravdu to potřebujete? Nejdůležitější je dobře uvážit, zda outsourcing zapadne do vašeho obchodního plánu. Poté, co si určíte oblasti, které byste mohli outsourcovat, je třeba dobře zvážit, zda bude opravdu lepší a méně nákladné, bude-li je pro vás zajišťovat třetí strana.

3. Pečlivě vybírejte poskytovatele. Poskytovatele outsourcingu byste měli považovat za partnera. Je proto důležité zhodnotit jeho kulturu a ujistit se, že odpovídá té vaší. Stejně důležité je zvážit i vaše vlastní motivy.

4. Nastavte správné základy. Potřebujete správnou smlouvu a dohodu o úrovni služeb, kterou bude možné měřit. Jde o to, ujasnit si například vytváření cen, řízení změn nebo inovací. Smlouva by pro vás měla být příležitostí k vytvoření úspěšného vztahu.

5. Ponechejte prostor pro změny. Smlouva by měla být natolik flexibilní, aby se dokázala vypořádat se změnami ve vašich financích nebo na vašem trhu (např. když přijdete s novým produktem nebo vás zasáhne finanční krize).

6. Řiďte proces přechodu. Poskytovatel by se měl naučit outsourcované práci v průběhu čtyř až šesti týdnů. Náklady na přechod by jinak byly příliš vysoké. Musíte se proto naučit řídit svůj vzájemný vztah.

7. Sledujte svého poskytovatele. Firmy si mnohdy neuvědomují, kolik zdrojů budou potřebovat k řízení vztahu s poskytovatelem outsourcingu. V první řadě to je manažer, který bude dohlížet na celý proces. Jeho úkolem je řídit vztah z provozní perspektivy a komunikovat o změnách.

8. Uvědomte si, že se nezbavujete rizika. Základním pravidlem outsourcingu je skutečnost, že problém vašeho partnera je váš problém. Můžete předat pouze určité odpovědnosti, nikoli však riziko, které zůstává stále na vás.

9. Udržujte si zdravý skepticismus. Mějte na paměti, že když se něco nepodaří, bude tím trpět vaše firma. Zajímejte se, jakým způsobem chce váš partner dosáhnout lepších výsledků.

10. Zaujměte dlouhodobý pohled. O outsourcingu byste měli uvažovat jako o vztahu, který bude trvat kolem pěti let. Nezajímejte se proto jen o možnost, jak vám může pomoci nyní. Nakonec buďte připraveni vrátit věci zpět.

-kk-

Zdroj: The Times Online - stránky prestižního britského deníku

Komentáře k článku

Tento článek zatím nikdo neokomentoval. Přidejte komentář jako první.
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Další informace