Does your company care about quality?

Usiluje vaše firma o kvalitu?

It is not easy to build a culture of quality. However, many errors will be made without these principles. Errors are costly, and that is why a quality-driven culture, preventing many mistakes, may save you money because your expenses on corrections of those errors will be lower.

How can you establish a culture that will decrease the number of errors made by employees? All the popular options – monetary incentives, training and best practice sharing were not successful enough. The Open forum website wrote about the most critical factors that proved to have the biggest impact on a culture of quality.

1. Managers who say that quality is a priority have to stand up for this statement.

Otherwise, it will be very difficult to embed quality into the company culture. Companies with a strong culture of quality tend to be both more stable and more dynamic. It can make employees try harder and be more proactive.

2. Quality has many meanings.

For some people, it is about customer experience, for some it is all about cost savings. You need to create and promote the message that there is no unified solution. This message should be delivered by front-line managers to their subordinates.

3. Balance leadership engagement with engagement of peers.

Employees have to be allowed to execute their own ideas about what to change in order to achieve higher quality. Remember, too much top-down involvement destroys authenticity.

4. Trust your employees' judgement.

Employees in companies where the culture is quality-driven are empowered to apply their own judgment and decisions to situations that cannot be solved by the book. That is possible only when employees understand how quality is related to their tasks and they have to be ready to draw attention to rules that make it difficult for them to pursue quality. Proper communication here is the key – the responsibility lies on both sides.

-jk-

    Usiluje vaše firma o kvalitu?

    Vybudovat firemní kulturu, která bude podporovat dosahování kvality, není snadné. Bez takové kultury se ale velmi zvyšuje riziko chyb a přehmatů. Taková pochybení jsou následně nákladná, protože musí být odstraněna a vyřešena na úkor jiné práce. Se správnou firemní kulturou je proto možné ušetřit náklady na odstraňování následků chyb tím, že se počet těchto chyb sníží na minimum. Vytvoření takové kultury se většinou spojuje s finančními pobídkami, školeními a sdílením dobré praxe – to ale málokdy stačí. Proto web Open Forum vybral nejzásadnější faktory, které kulturu kvality ovlivňují.

    1. Manažeři musí kvalitu vyžadovat a jít příkladem

    Jinak totiž skutečná kultura orientovaná na kvalitu nevznikne. Společnosti, kde manažeři od svých podřízených vyžadují tu nejvyšší kvalitu, bývají stabilní a přitom dynamické. Zaměstnanci se v prostředí prodchnutém kulturou kvality více snaží a jsou proaktivnější.

    2. Kvalita má mnoho podob

    Pro někoho je měřítkem kvality zákaznická zkušenost, pro někoho zase minimalizace nákladů. Musíte zabezpečit to, že každý ve vaší firmě bude vědět následující: kvalita není v různých situacích daná jedním a tím samým ukazatelem. Toto sdělení musí také vaši manažeři komunikovat pracovníkům ve svých týmech.

    3. Vybalancujte leadership a zapojení řadových pracovníků

    Řadoví pracovníci musí mít dovoleno prosazovat své nápady a provádět změny, které k vyšší kvalitě povedou. Příliš tlaku směrem shora může zničit autentičnost celého snažení a způsobit to, že pracovníci budou ohledně prosazování kvality cyničtí.

    4. Důvěřujte úsudku svých zaměstnanců

    Ve společnostech, které jsou velmi silně orientovány na kvalitu, jsou zaměstnanci podporováni v tom, aby uplatňovali svůj úsudek a rozhodovali se i v situacích, kdy není možné aplikovat stanovená pravidla. To je ale možné pouze tehdy, když zaměstnanci vědí, jak na jejich práci kvalita závisí. Potom jsou schopni třeba i zpochybnit směrnice, které by možná mohly značně znesnadnit dosahování kvalitních výsledků. Základem je tedy otevřená komunikace za kterou jsou odpovědné obě strany, management i pracovníci.

    -jk-  

    Zdroj: OPEN Forum - americký server sdružující komunitu malých a středních podnikatelů