Good manager does not believe in "common sense"

Dobrý manažer nevěří selskému rozumu

An average manager always puts the customer first. He seeks to improve the company's bottom line by calculating quarterly and annual figures and looking for why these numbers were as they were. He celebrates successful times and measure his own success by his most successful subordinate. He tries to have more answers than questions and solves problems by using his "common sense." What does, however, make a really good manager? Quite the opposite! Geoffrey James, popular author of management tips, writes about this in an interesting article on Inc.com. He recommends managers the following principles:

1. Put your employees first

Nobody else but your employees create your customer experience. A manager should take care of their happiness, health and ability to perform their job.

2. Don't calculate history but the present time

To achieve better numbers in the future, you have to focus on what is happening in your market, your industry and your company at the present time.

3. Celebrate bad times

Motivating employees in challenging times is not only more difficult but also more important than in good times. Search for ways to have fun and keep your people successful despite the difficulties.

4. Measure your success by the weakest subordinate

The worst employee clearly shows what his manager is willing to tolerate in his team. The biggest art of  management, therefore, lies in managing employees who don't provide enough performance.

5. Feel free to have more questions than answers

A good manager doesn't have to have all the answers. And even if he had them, he should ask his people questions and let them think independently.

6. Don't trust your common sense

Your common sense is not the only thing a manager should follow. Above all, he should know his people and their interests, try to get the very best from the team. And that is no more a common sense but applied psychology.

-kk-

    Dobrý manažer nevěří selskému rozumu

    Průměrný manažer dává vždy na první místo zákazníka. Snaží se zlepšovat obchodní výsledky firmy tím, že počítá kvartální a roční čísla a hledá, proč tato čísla byla taková, jaká byla. Slaví úspěšné časy a svůj úspěch měří podle nejúspěšnějších podřízených. Snaží se mít více odpovědí než otázek a při řešení problémů se řídí „selským rozumem.“ Co ale dělá skutečně dobrý manažer? Pravý opak! V zajímavém článku na serveru Inc.com o tom píše populární autor manažerských rad Geoffrey James. Manažerům doporučuje následující zásady:

    1. Na prvním místě mějte zaměstnance

    Právě zaměstnanci totiž vytvářejí zákaznickou zkušenost. Manažer by se měl starat, aby byli spokojení, zdraví a schopní vykonávat svou práci.

    2. Nevyčíslujte historii, ale současnost

    Chcete-li dosáhnout lepších čísel v budoucnosti, musíte se soustředit na to, co se právě děje na vašem trhu, ve vašem oboru a ve vaší firmě.

    3. Oslavujte špatné časy

    Motivovat v náročných časech je nejen obtížnější, ale především důležitější než v časech dobrých. Hledejte cesty, jak své lidi bavit a udržet spokojené i přes různé problémy.

    4. Měřte svůj úspěch podle nejslabšího podřízeného

    Nejhorší zaměstnanci jasně ukazují, co je manažer ochoten ve svém týmu tolerovat. Největší manažerské umění proto spočívá v řízení zaměstnanců, kteří nepodávají dostatečné výkony.

    5. Nebojte se mít více otázek než odpovědí

    Dobrý manažer nemusí znát všechny odpovědi. A i kdyby je znal, měl by se ptát svých lidí a nechat je samostatně uvažovat.

    6. Nevěřte selskému rozumu

    Vlastní rozum není to jediné, čím by se manažer měl řídit. Především by si měl znát své lidi a jejich zájmy, snažit se ze svého týmu dostat to nejlepší. A to už je aplikovaná psychologie.

    -kk-

    Zdroj: Inc.com - portál amerického magazínu Inc. pro začínajcí podnikatele
    Zobrazit přehled článků ze zdroje Inc.com